Passbeskrivning

SPIN 30

Till drivande musik tar instruktören med dig på en resa med både upp- och nedförsbackar däre passet kan vara behagligt ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på.

SPIN 45 

Till drivande musik tar instruktören med dig på en resa med både upp och nedförsbackar där passet kan vara behagligt ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på.

SPIN 60

Effektivt konditionspass på cykel. Här tränar vi både uthållighet och styrka.

SPIN CORE

Ett kombinationspass med 30 minuter spinning följt av 30 minuter coreträning, där mage, rygg och balans tränas. Funktionellt och effektivt.


 

BRASILIANSK JIU JITSU

Brasiliansk jiu jitsu, BJJ, är en effektiv och allsidig träningsform utan slag och sparkar.  Du kommer lära känna din egen kropp och skärpa ditt sinne. Stort fokus läggs på teknik och därför passar BJJ alla- tjejer som killar, gammal som ung, otränad som tränad. Du behöver inte någon speciell dräkt men ha gärna kläder som är lite åtsittande.

KICK och BOX

Med inspiration av boxning och sparkövningar tränar vi kondition, koordination och teknikträning. På detta pass kan alla vara med efter egen förmåga och tidigare kunskaper.

TABATA STEP

Tabata step är ett roligt intervallpass där du tränar kondition och styrka med enkla och effektiva övningar. Passet inleds med uppvärmning och fortsätter med intervallövningar som är 4 minuter långa och som består av 8 intervaller med 20 sekunders jobb och 10 sekunders vila.


UX

Ett crosstraining/cirkel-pass där du tränar styrka, kondition och uthållighet i UX-buren. På olika stationer kör vi igenom kroppens alla stora muskelgrupper och blandar detta med intensiva pulshöjare. Varje övning utförs i 45 sek varpå du har 15 sek vila. Vi jobbar med hög intensitet och tuffa utmaningar. Vi lär känna oss själva och testar våra gränser. Tillsammans pushar vi varandra framåt så att var och en kan slå sitt bästa jag. Ett UX-pass körs i 3 varv. 15 stationer/varv = 45 stationer. Mellan varje varv har vi ca 60 sek. återhämtning. OBS! Du kommer till passet uppvärmd!

UX-SENIOR

Ett pass där du tränar styrka, kondition och uthållighet. Övningarna är anpassade för dig som är +65 och uppåt. Alla kan vara med

YOGA 

Ett yogapass med fokus på andning samt att hitta balans mellan anspänning och avslappning. Genom olika Pranayamas, andningsövningar och Asanas, fysiska övningar lär vi oss att skapa balans mellan kropp och sinne. Yoga passar dig som är nybörjare, men även du som är van yogi är välkommen. Cecilia Sjöstrand är nyutbildad Yogalärare och lär ut en blandning av Hatha och Yin Yoga, enkla övningar som du efter egen förmåga kan avancera. Ett pass som stärker dig och gör dig svettig samtidigt som du kommer ner i varv och lär dig slappna av.